tänk.

jag känner som en klump i magen när jag gång på gång påminns att jag aldrig mer behöver sätta mig i en skolsal igen, och då syftar jag främst på gymnasiet. jag är inte redo att ställas inför de verkliga livet än, jag känner mig för liten. jag vill ha de tre åren på gymnasiet framför mig, iallafall ett år. men nej, nu är det dags att söka jobb, tjäna pengar och sen ska jag klura ut vad jag vill jobba med som vuxen. men när är jag vuxen och när är jag redo för att välja vad jag vill satsa på?!
inte än iallafall .......... på ett ganska långt tag skulle jag tro.
i min familj är jag minstingen och så kommer det alltid förbli och vi har många gånger sagt att; jo jag är nog inte 19 än utan det blev något fel, jag är nått år yngre. i denna stund önskar jag att så va fallet! men tyvärr något som inte går att ändra på. troligtvis kommer jag känna mig oerhört nöjd med min vardag i höst och de kommande året, men det är nu jag känner mig lite förvirrad.
många tjatar om att man ska ta tillvara på sin tid i skolan och jag tycker jag gjorde de väldigt bra, men ändå gick det alldelles för snabbt. vad skulle man gjort?! det är nog bara skitsnack att man ska ta till vara på saker hit och dit. tiden rullar ju på i sin egen takt hur man än vrider och vänder på de.
nåja, njut av tiden på gymnasiet. man kommer nog aldrig få det så slappt och bra igen som man har haft under dom tre åren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0