framtiden?

och så är redan sommaren, och mitt sista "riktiga" sommalov, här. det känns skumt. jag hade sett framför mig att jag skulle kunna njuta av denna ledighet till max, men jag märkte fort att så blev inte fallet. jag känner mig stressad och rastlös?! inför framtiden typ. helt skumt. jag har jobb och jag vet vad jag vill ett tag fram iallafall, borde inte de räcka.
och sen, självklart, är det som ett litet knivhugg i hjärtat när tanken slår en att jag aldrig mera behöver gå till skolan och få ha det sådär underbart slappt varenda dag. många gånger har jag klagat på att det är för slappt? får man verkligen klaga på sånt. NEJ!! nu kommer det "verkliga livet" och jag kommer nog aldrig få det så slappt, som jag haft i 3 år nu, igen. det känns lite tråkigt. men som alla säger, att man ska ta tillvara på åren i skolan. kunde jag gjorde de bättre?! tiden rinner ju på i sin takt ändå, hur jag än vrider och vänder på det.

så vad att säga om detta. jo, jag skulle faktiskt, för väldigt väldigt mycket, uppleva de tre åren på gymnasiet igen. och jag blir glad när jag tänker på exempelvis min kusin som har de tre åren framför sig. njut och va glad, för igenting går upp emot att gå till skolan, sitta på en stol, lyssna på en lärare och sedan få gå hem i hyfsad tid och ändå finns det pengar på kontot varje månad.

nej nu ska jag inte vara den som är den. jag har på ett sätt längtat efter dethär, men självklart känns det tråkigt också. jag tror jag vet vad som väntar mig och jag tar gärna emot de med öppna armar.

för nu ska jag vara en glad student som njuter av sommaren och livet till MAX!



Kommentarer
Postat av: sof

vet du va... det kan fortsätta vara soft hur länge du vill typ... att plugga på folkhögskola eller högskola är precis lika bra och roligt och bra människor och studiebidrag och sol och roliga softa lektioner... och om man jobbar kan det också vara så. och ibland behöver man inte ens jobba, man kan resa eller chilla eller bara hänga med dom man vill...

och man behöver verkligen inte vara stressad. jag gick ut för tre år sen och jag känner mig skitung. kan börja plugga vad jag vill fortfarande.

du kan verkligen chilla och njuta cammen!!!

puss

2009-06-09 @ 11:36:04
Postat av: Camilla

tack, sånt man behöver höra (:

love you sis <3

2009-06-09 @ 16:30:18
URL: http://caaamillab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0